Prawo do odstąpienia od umowy

Prawo odstąpienia od umowy i zasady zwrotu zakupionego towaru

  1. Klient-Konsument, który zawarł umowę sprzedaży ze Sprzedawcą, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  2. Prawo do odstąpienia od umowy, o której mowa w pkt 1 wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient-Konsument wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta-Konsumenta, weszła w posiadanie rzeczy.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient-Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy sprzedaży, w drodze jednoznacznego oświadczenia na przykład pismo wysłane pocztą na adres Sprzedawcy, lub pocztą elektroniczną na adres kontakt@sklepratowniczy24.pl w formie skanu. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik do Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient-Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  5. W przypadku złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi-Konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
  6. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Sprzedawca zwraca Klientowi-Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
  7. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta-Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient-Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient-Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
  8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia mu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Klient-Konsument powinien odesłać lub przekazać zwracaną rzecz na adres Sprzedawcy tj. RESCUE Sp. z o.o.

Ul. Motylkowa 5

52-200 Wysoka

niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient-Konsument odeśle rzecz przed upływem powyższego terminu.

  1. W razie odstąpienia od umowy sprzedaży Klient-Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy i odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny, niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  2. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi-Konsumentowi w odniesieniu do umów:
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
    • w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

 

Pobierz załącznik odstąpienia od umowy w formacie PDF:

Formularz odstąpienia od umowy