Zobacz filmy obrazujące działanie noszy elektrycznych KARTSANA, modele SiLVER i BRAVA:
Poniżej zamieszczamy linki do filmów dokładnie omawiających oba modele noszy elektryczne KARTSANA.
Powyższy film jest skróconą wersją, w jakiej prezentujemy jedynie najważniejsze i ogólne aspekty modeli SiLVER i BRAVA.
Nosze elektryczne jako przyszłość ratownictwa medycznego
Nosze elektryczne zostały opracowany specjalnie dla pogotowia ratunkowego do codziennych zadań transportu pacjentów. Personel karetki jest zwolniony z konieczności dźwigania, ponieważ nosze bez żadnego problemu płynnie podnoszą do 300 kg zapewniając większy komfort i bezpieczeństwo pacjentów.
W Polsce nowość - w Europie standard.
Poniżej kilka istotnych informacji, które pomogą zrozumieć zalety noszy elektrycznych, zwłaszcza że system noszy elektrycznych marki Kartsana model SILVER z udźwigiem do 230 kg jest niewiele droższy od systemów manualnych montowanych obecnie w karetkach w Polsce!
Kilka najbardziej widocznych zalet instalacji noszy elektrycznych:
Pogotowia ratunkowe, służby transportu medycznego i sanitarnego stają się coraz bardziej istotnym elementem systemu opieki zdrowotnej. Komfort pracowników tego sektora jak również komfort pacjentów to realne tematy z jakimi musimy sobie obecnie poradzić.
Fakt coraz większych problemów z zatrudnieniem pracowników służby zdrowia nie jest wynikiem jedynie niskich płac. Coraz większa liczba wyjazdów w przeliczeniu na dyżur a przy tym duże obciążenie psychiczne i fizyczne personelu mają istotny wpływ na jakość pracy i motywacje. Niesatysfakcjonujące warunki pracy służb ratunkowych w oczywisty sposób przekładają się także na bezpieczeństwo pacjentów.
Należy zwrócić uwagę na komfort pracy pracowników
Jednym z istotnych warunków jakie mają na to wpływ to ograniczenie obciążeń układu mięśniowo-stawowego poprzez instalację noszy elektrycznych w ambulansach.
Duża urazowość w tym obciążenia kręgosłupa w służbie ratownictwa medycznego są jednym z istotnych powodów, dla których najczęściej pracownikami pogotowia ratunkowego są młodzi mężczyźni. Pogotowie ratunkowe jest dla nich jedynie startem w karierze zawodowej. Z wiekiem, przy coraz większym obciążeniu pracownicy decydują się na zmianę pracy.
Warto więc zastanowić się jak ograniczyć rotacje pracowników pozostawiając możliwie najdłużej doświadczonych specjalistów w gotowości do działania.
Fakt wysokiej urazowości wśród ratowników splata się z coraz większym zatrudnieniem na umowę o pracę, a co za tym idzie z coraz większą liczbą zwolnień lekarskich, których najczęstszą przyczyną są bóle kręgosłupa.
Bardzo cieszy nas fakt, że w zespołach wyjazdowych zatrudnianych jest coraz więcej kobiet, które jednak w naturalny sposób nie mogą w tak dużym stopniu jak mężczyźni obciążać systemu mięśniowo-stawowego.
Podczas dyżuru personel medyczny mając do dyspozycji nosze manualne, jest zmuszony do wielokrotnego podnoszenia i opuszczania noszy wraz z pacjentem. Warto zastanowić się jaką faktycznie podnoszą wagę i jak traktuje ten temat prawo.
Wg prawa:
- w przypadku mężczyzn, w pracy stałej zatrudniony może jednorazowo udźwignąć „towar” o maksymalnej masie 30 kilogramów, a przy wspomnianej pracy dorywczej jest to 50 kilogramów,
- praca kobiet jest stała, mogą one dźwigać i przenosić jednorazowo maksymalnie 12 kilogramów, a gdy wykonują pracę dorywczą, jest to do 20 kilogramów.
Jaki jednak ciężar faktycznie podnoszony jest przez pracowników wyjazdowych służb medycznych?
Manualne nosze stosowane w ratownictwie ważą średnio od ok. 45 do 60 kg. Dla ułatwienia przyjmijmy 50 kg. Pacjent waży średnio 80 kg. Suma to oczywiście 130 kg, które pracownicy muszą podnieść. Nawet jeśli podzielimy ten ciężar na 2 (dwóch ratowników po jednym z przodu i z tyłu noszy) to każdorazowo podnoszą oni i tak znacznie większą wagę niż jest to dopuszczone przez prawo. Zwłaszcza jeśli zdamy sobie sprawę ile razy dziennie takich operacji (podnieść i opuścić) muszą wykonać ratownicy oraz, że pacjenci coraz częściej ważą więcej niż zakładane 80 kg.
Jak wiadomo przeciążenia tego typu mają swoje konsekwencje w przyszłości zwłaszcza przy obniżeniu krążków międzykręgowych, bólach kręgosłupa i niedowładach spowodowanych przez ucisk nerwów. Tego typu problemy zdrowotne w oczywisty sposób wyłączają ratowników z zawodu zmuszając do znalezienia pracy gdzieś gdzie obciążenie na kręgosłup będzie mniejsze.
Jak dołożymy do tego fakt coraz bardziej powszechnej otyłości u społeczeństwa i tego, że coraz częściej zdarzają się pacjenci bariatryczni (duża otyłość często pow. 200 kg) to nawet jeśli nosze manualne spełniają normę pozwalającą na udźwig takiego ciężaru, to pojawia się problem możliwości podniesienia takiego pacjenta oraz jego bezpieczeństwa na noszach (nosze manualne są często niestabilne przy takich ciężarach).
Kiedy mówimy o problemach związanych z systemem Państwowego Ratownictwa Medycznego często słusznie spoglądamy na inne, bardziej rozwinięte kraje, starając się dostrzec wzorce postępowania i rozwiązania. Obecny trend w Europie pokazuje jasno, że dostrzeżono ww. problemy i rynek niemal całkowicie „przestawił się” na nosze elektryczne.
Wspólnym mianownikiem skutecznego postępowania w stanach nagłego zagrożenia zdrowotnego jest szybkość działania systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego. Każda, nawet najmniejsza składowa tego systemu ma wpływ na czas i jakość działań medycznych jakie zostaną podjęte wobec pacjenta. Gwarantujemy, że nosze elektryczne są istotnym elementem tej układanki :)
Standard serwisu KARTSANA w Polsce:
Często otrzymujemy pytania co stanie się po zakupie jeśli nosze ulegną uszkodzeniu lub po prostu zepsują się (nie było jeszcze takiego przypadku w Polsce ;) stąd wyjaśniamy
Film obrazujący działanie noszy SiLVER oraz BRAVA
|
|
W sprzedaży posiadamy także model noszy elektrycznych BRAVA z przeznaczeniem do przewożenia INKUBATORA
Model TG-1000 IN
Z uwagi na konieczność minimalizowania drgań podczas transportu małych pacjentów, często klienci decydują się na łączenie modelu TG-1000 IN z pneumatyczną podstawą tłumiącą drgania. Ten model także posiadamy w naszej ofercie.
Zapraszamy do zapoznania się krótkim filmem, gdzie widoczne są zalety zaawansowanej podstawy pneumatycznej HOVERBOARD połączonej z podstawą KARTSANA model BRAVO 1